Avdelingene i barnehagen

Bjerkås barnehage har 67 barn og 18 ansatte fordelt på 5 avdelinger. De yngste barna (1-2-åringene) er på 2 småbarnsavdelinger: Bikuben og Solstua. De eldste barna er fordelt på 3 avdelinger: Kråkebollene (3- åringene), Sjøstjernene og Sjøhestene (4-5-åringene). Alle gruppene har en pedagog og en eller flere pedagogiske medarbeidere. Bjerkås barnehage følger pedagog og bemanningsnormen fra Utdanningsdirektoratet.

Vårt hovedsatsningsområde er fokus på et trygt og godt barnehagemiljø, og natur og miljø. Vi er mye ute i skog og mark og da særlig i grillhytteområdet som ligger rett bak barnehagen.

Barnehagen bruker standardene "Trygt og godt barnehagemiljø" og "Trygg start i barnehagen" som er utarbeidet i samarbeid med Asker kommune.

Vi fokuserer på trygge og glade barn, vennskap og relasjon.

Natur og miljø går som et gjennomgangstema gjennom hele året ialle gruppene i barnehagen. Vi følger årstidene, er bevisst på miljøet rundt oss, og er mye ute i skogen og nærmiljøet rundt barnehagen.